Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Thijs Esser - WaarBenJij.nu Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Thijs Esser - WaarBenJij.nu

Iguazu

Door: Thijs Esser

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 Maart 2013 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Na verlies van je telefoon is het wennen. Wennen aan het feit dat je niet op ieder moment van de dag iemand kan bereiken voor een zinloos gesprek via Whatsapp/ sms. Wennen aan het feit dat facebook niet op ieder moment buiten bereik is. Aan de ene kant is dat rustgevend, aan de andere kant HEEL ERG WENNEN! De eerste twee weken van januari heb ik een soort gelijke ervaring gehad, geen dagelijkse berichtjes van en naar Jan en Alleman. Toen een tijdje geen telefoon nodig gehad. Langzaam maar zeker ontmoet je weer allerlei medereizigers die ook een telefoon hebben. Langzaam aan begin je dus weer met communicatie via whatsapp/ sms. Iets idioots want je kan je mail ook gewoon gebruiken. Goed, zoals eerder geschreven, nu echt zonder telefoon op reis, verdere communicatie via mail/ facebook. Hoef in iedergeval niet meer telkens op de telefoon te kijken....

BA was geweldig. Heb er een dag alleen gezeten, maar zaterdag kwam een reismaatje die ik in Bariloche had ontmoet aan in BA. Marieke haar vriendin uit NL kwam de volgende dag aan in BA. Uiteindelijk 13 dagen met elkaar gereist! Dames BEDANKT HEUR, lekker wel zo´n Gronings onderonsje! Eerst BA, feestjes, rechtop of onderste boven, dat maakte niet uit. Van de grafstemming van Eva Peron en die klote telefoon, tot grote hoogte op bomba del tiempo en club 69. Daarna bakken en foto sessies op het strand en surfen in de regen in Punta del Diablo, Uruguay het was gezellig heur!

In Punta del Diablo afscheid genomen van de dames om verder te reisen met Nicholas en Justine, die ik eerder in BA al had ontmoet op een gezellig dakterras na Bomba del Tiempo (drumband) anyway met deze twee in Canada studerende Fransozen ben ik richting Florianopolis gebust. Hier meer strand, meer surf, watermeloen en niet te vergeten mijn 27ste verjaardag! Florianopolis is gelegen op een eiland. Op het eiland hebben we met 5 personen op zaterdag 23 maart in de auto rond gereden om enkele remote beaches te bezoeken. Maandag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik gaan parapente. Erg gaaf, maar helaas was er dinsdag niet genoeg wind anders zou ik met de tandeminstructor voor de derde keer de berg af zijn gegaan.

Afgelopen woensdag zijn we aangekomen in Iguaçu. Hier heb ik met Justine een helivlucht gemaakt boven de watervallen (braziliaanse kant) en gisteren, donderdag ben ik met de boot onder de watervallen doorgevaren (Argentijnse kant). Wat een geweld en kracht zit er achter die watervallen! Ongelovelijk. Vanochtend zijn Justine en Nicholas naar Rio gegaan en morgen vertrek ik richting Salta, Argentinie, om mijn reis te vervolgen richting Bolivia, Peru, Equador, Colombia enz.....

Wat een reis tot nu toe... Kleine 3 maanden onderweg, maar wat gaaf, wat GAAF..

Goede vrijdag betekend ook hier dat ALLES DICHT IS.. wilde graag ff shoppen in het goedkopere Paraguay: KAK!

kus

  • 29 Maart 2013 - 19:56

    Marion :

    Hi Thijs,

    Wat een geweldige verhalen en wat is dat genieten hier op de bank in de extreem aanhoudende Hollandse kou. Je warmt t hier mooi een beetje op met die geweldige belevenissen. Parapante, helivluchten, surf, leuke mensen, en feesten.
    Nog zoveel moois voor de boeg. Heel veel plezier, en schrijf veelvuldig, want dat vrolijkt m'n dagen hier lekker op.

    Groeten uit een koud Rotterdam
    Marion

  • 01 April 2013 - 09:22

    Sjoukje Bos:

    Hai Thijs

    Hier een berichtje van je tante uit het koude nederland
    je ouders waren hier en ik vroeg naar jou hoe het ging
    met je reis je vader uitgelegt hoe ik je kan volgen
    je maakt veel mee van wat ik allemaal lees en je ziet ook
    veel leuk hoor.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van deze reis
    doe je goed .

    Groeten uit Heerhugowaard

  • 02 April 2013 - 09:33

    Rikie STARKENBURG :

    Lieve Thijs,
    Wij horen de verhalen wel van je ouders maar om het te lezen geeft een extra dimensie, verhalen om jaloers op te zijn, wat een ervaring
    We blijven jou volgen zijn vooral benieuwd naar alles wat nog komen gaat!!!
    Lieve groet, Rikie Starkenburg



Thijs

Voor de reis naar Zuid- Amerika zal ik proberen foto's en enkele ludieke verhalen te posten.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 13285

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 24 Juni 2015

Peru en Ecuador

04 Januari 2013 - 09 Augustus 2013

Sabbatical!

Landen bezocht: