Antarctica - Reisverslag uit King George Island, Antarctica van Thijs Esser - WaarBenJij.nu Antarctica - Reisverslag uit King George Island, Antarctica van Thijs Esser - WaarBenJij.nu

Antarctica

Door: Thijs Esser

Blijf op de hoogte en volg Thijs

10 Februari 2013 | Antarctica, King George Island

Vrijdagochtend 08-02-2013, 5.00 AM geland op Punta Arenas Airport. Vanaf 31-01-2013 ben ik aan boord geweest van de Sea Adventurer (SA) op expeditie naar Antarctica. Aangekomen in Punta Arenas, is het tijd voor reflectie. Was ik na Torres del Paine al sprakeloos, dan heb ik na Antarctica een verbod gekregen om te praten. Wat bestaat er toch veel moois!!!!

De eerste twee dagen waren voor velen van de 116 passagiers aan boord van de SA een kwestie van overleven. The Drake passage is een van de meest woestste zeeen op aarde. Dit komt doordat de zee rondom het zevende continent vrijspel heeft. Voor velen aan boord was de wc deze eerste dagen dan ook de grootste vriend. (hugging the toilet) golven van 10 meter, zijn normaal. ´the outer deks´waren gesloten en bijna iedereen verbleef in zijn of haar hut. Enkele waaronder ik hadden in the main lounge ons plekje gevonden. ERG GEZELLIG.

Aankomst in rustiger water was fijn. We mochten tenminste weer naar buiten! De eerste vogels, de eerste ijsbergen, de eerste walvissen, de eerste puiguins..... Het blauw van het ijs...

De wereld van Antarctica is een heel bijzondere. Dieren hebben geen vijanden en zijn niet bang voor mensen. Dit houdt in dat je op dit ´continent´ de dieren tot op enkele meters kan benaderen. Daarnaast zijn de dieren erg nieuwschierig en benaderen ze je maar al te graag.

Pinguins waggelen/ hoppen je tegemoet, knabbelen aan je regenbroek een al struikelend over die net te grote steen ´lopen´ ze weer weg.

Zeehonden snacken de pinguins of zijn aan het uitrusten van de getrokken baantjes van zojuist. Ze vinden de zodiacs maar al te interessant en komen dan ook graag kijken of ze de boot kunnen lek bijten..

Zo klungelig als ze op het land zijn, zo elegant bewegen ze zich in het water voort.

De walvissen zijn ongelovelijk. Elegante wezens zoals ze zich onder je zodiac door bewegen. En wat zijn ze groot!!

Het is amper te bevatten hoe mooi Antarctica is. De foto´s spreken voor zich.

• 10 Februari 2013 - 17:06

Tony:

Goed verhaal, heb je ook nog kiekjes gemaakt? Ben benieuwd.

• 10 Februari 2013 - 18:03

Karin Johanns:

Lieverd wat moooooooi!!! Wat gaaf dat je dat allemaal mag en kan doen! Xx

• 10 Februari 2013 - 19:10

Neef Ward:

Gaaf gaaf gaaf gaaf!

• 11 Februari 2013 - 16:41

Ruud Esser:

Via de SkyDrive je foto's ontvangen. Wat een fantastische foto's. Geweldig! X P+M

• 12 Februari 2013 - 19:16

Marian Winter:

Wat een belevenis Thijs. Mooi verhaal. Prachtige fotos.
    Kees droomt hier nog steeds van.Geniet maar. Liefs Marian en Kees

Verslag uit: Antarctica, King George Island

Thijs

Voor de reis naar Zuid- Amerika zal ik proberen foto's en enkele ludieke verhalen te posten.

Actief sinds 17 Dec. 2012